Wybielanie zębów to popularny zabieg stomatologi estetycznej, który pomaga odzyskać biel i blask uśmiechu. Choć wybielanie zębów jest dostępne zarówno u stomatologów, jak i w salonach kosmetycznych, istnieją istotne różnice w bezpieczeństwie, efektywności i dopuszczalności tych metod. Oto, co warto wiedzieć, aby nie dać się oszukać:
1. Kwalifikacje i doświadczenie
- Stomatolog/ higienistka stomatologiczna: Specjaliści, z wykształceniem medycznym średnim lub wyższym ze specjalizacją w dziedzinie stomatologii. Stomatolog ma pełną wiedzę na temat anatomii jamy ustnej, co jest kluczowe dla bezpiecznego i skutecznego wykonania zabiegu wybielania.
- Kosmetyczka: Choć kosmetyczki są przeszkolone w zakresie wielu zabiegów pielęgnacyjnych, nie posiadają medycznego wykształcenia stomatologicznego, co oznacza, że nie posiadają zdolności do przeprowadzania skomplikowanych procedur, takich jak wybielanie zębów, oraz do rozpoznawania potencjalnych problemów stomatologicznych, jak i kwalifikowania pacjenta do zabiegu, aby procedura była wykonana w sposób bezpieczny.
2. Metody wybielania
Wszystkie dostępne i skuteczne metody wybielania opierają się na preparatach z użyciem nadtlenku wodoru. To czy efekty po zabiegu będą zadowalające i jak długo się utrzymają w dużej mierze zależy od stężenia wykorzystywanych preparatów.
Warto tutaj wiedzieć iż kosmetyczki zgodnie z obowiązującym prawem w Polsce nie mają dostępu do preparatów przekraczających 0.1 % stężenia nadtlenku wodoru, czyli takiego samego jakie jest dostępne dla każdego w supermarkecie czy popularnych drogeriach. Tego typu stężenie często zawierają zwykłe pasty do wybielania zębów.
Podczas gdy stomatolodzy i higienistki stomatologiczne mają dostęp do preparatów zawierających od 1% do 40% stężenia nadtlenku wodoru w formie specjalnego żelu, co daje możliwość dobrania odpowiedniego stężenia do stanu pacjenta oraz zapewnia zadowalające efekty i długotrwały efekt, którego oczekują pacjenci płacąc za usługę wybielania zębów,
Niestety nie można tego samego stwierdzić w przypadku preparatów z których korzystają kosmetyczki, wprowadzając w błąd klientów, skuszonych niższą ceną zabiegu.